EBALUAZIOA
Gaur klasean ebakuazio eta kalifikazioari buruz hitz egin dugu.
Bereziki ebaluazio motei buruz. Horretarako, López-Pastor eta Pérez Pueyo
2017an idatzitako liburuaren bi kapitulu irakurri genituen. Hau Unitate
Didaktikoa egiteko balio zaigu, baina baita ere guk irakasleak izango garenez,
ikasleak ebaluatzeko prozesuak edo aukerak jakin behar ditugu gero guk aukera izateko adosten zein irizpide jarraitu
nahi dugun gure ikasleak ebaluatzeko,
eskolak berak ez badigu inposatzen.
Ebaluazioa eta kalifikazioa berdina da?
Ez. Ebaluazioa ez du zertan zenbaki bat izan behar eta
kalifikazioan aldiz, zenbaki (nota) bat dago bai ala bai, bukaeran ematen dena.
Esan beharra dago dago, kalifikazioa ebaluazio moten barruan
sartzen dela, baina ebaluatzen dugun guztia ez dugu zertan kalifikatu behar,
hainbat ebaluatzeko aukerak daudelako, beherago jarrita daudenak:
Ebaluazioa hainbat eratakoa izan daiteke eta hainbat galderak
erantzuten ditu:
-Noiz?
Hasieran/diagnostikoa: Ikasle guztiak oinarrizko konpetentziak noraino garatu dituzten baloratzen du.
Bitartekoa:
Prozesuari ematen zaio garrantzia.
Bukaeran:
Ebaluazio bateragarria deritzo, honetan zenbakiari ematen zaio garrantzia bakarrik.
-Zer?
Ebaluazio
normatiboa: Klaseko/taldekiko errendimendua erabiltzen du. Ez du kontuan hartzen pertsona guztiak desberdinak
direla eta behar desberdinak dituztela.
Ebaluazio
kriteriala: Kriterio batzuk markatzen dira eta irizpide horiei ikasleak ailegatu behar dira.
-Nola?
Kualitatiboa:
Hitzekin izaten dena da. Adibidez, ikaslearen gurasoekin elkarrizketa bat egiterakoan umea nola doan ikusteko.
Honekin, ebaluazio zehatzago bat lortzen
da, nota (zenbaki) bat baino haratago joaten den ebaluazio bat delako.
Kuantitatiboa:
Zenbaki baten bidez ala hitz baten bidez (nota bat erakusten duena: bikain, oso
ongi...) ikasleak ebaluatzea.
-Nork?
Koebaluazioa:
Taldearen ebaluazioa.
Heteroebaluazioa:
Pertsona batek beste pertsona bat ebaluatzen duenean. Bi pertsona horiek maila desberdinetan agonda
(adibidez, irakasle batek ikasle
bati ebaluatzen dionean).
-Nolakoa?
Ebaluazio
formatiboa/hezigarria: Irakatsi eta ikasteko prozesuetan zehar
burutzen da.
Ebaluazio
autentikoa: Momentu eta ekintza erreal batean ematen da. (Adibidez, katedralaren maketa bat egitea).
Ebaluazio
integratua: Aurreko ebaluazioan hitz egiten den egoera erreal horri gure feedback-a ematea. Beraz, integratua
ematen da autentikoa ematen denean.
Errubrikei buruz ere hitz egin genuen klasean, ebaluatzeko beste
metodo bat baitira.
Errubrika, ikasleak gai konkretu bati buruz lortu duen ikaskuntza maila ebaluatzeko tresna bat da.
Errubrika, ikasleak gai konkretu bati buruz lortu duen ikaskuntza maila ebaluatzeko tresna bat da.
Irizpide oso zehatzak dituen taula bat da non irizpide hauek egoki edo
bikainetik hasita, nahikotik pasatuta eta eskaserarte zehaztu daitezke. Gida
edo bide-orri bezala egiten du jarduera maila edo nahi den errendimendua
eskuratzeko.
Errubrikei esker helburuak zenbatu daitezke eta hauen betetze maila modu
argi eta nahiko objektiboan zehaztu horrela ikasleak bere ikaskuntza prozesuan
lortu behar dituen xedeen ikuspegi argi bat izateko.
Errubrikei esker ere ikaslea ze maila konkretuan dagoen markatu dezakegu,
ze aspektu hobetu dezakeen puntuazio sinple batetan mugatu gabe. Gainera
irakaslearen aktibitatearen jarduera baloratzeko adierazgailuak ematen dizkigu,
primerako tresna bihurtuz irakasteko modua hobetzeko orduan.
Comentarios
Publicar un comentario