E-PAPERZORROA
Kurtso amaiera ailegatu da!! Lau hilabete hauetan zehar
Didaktika Orokorrean landutako gauzak blog honetan txertatuta daude. Beraz,
blog honi amaiera bat emateko, eta gauza guztiak laburbilduta eta ondo
antolatuta egoteko, azken sarrera bat egitea aproposa iruditzen zait.
Irakasgai honetako lehenengo lana, gorputzaren jokabideainstituzioen barruan eta kanpoan aztertzea izan zen. Horretarako, taldeka jarri
ginen eta 10 argazki atera genituen bi gai horietako bakoitzeko. Lan honekin
alde batetik ikusi genuen instituzio barruan ikasten ari ziren gorputzak
asperdura, pasibotasuna, atentzio falta... adierazten zutela, instituzioen
errepresioa dela eta. Beste aldetik, instituziotik kanpo ikasten ari ziren
gorputzak jarrera egokiago, interesatuago eta motibatuago bat aurkezten zutela
aztertu genuen; normalean, bakoitzak nahi duena ikasten ari delako. Irudiei
buruz hitz egitien ari naizenez, aprobetxatuko dut irudien biolentziari buruzko gaia aipatzeko. Irudiez inguratuta bizi gara: bizitzan,
instituzioetan, hezkuntzan, eskolan... Eta irudiak mezu batzuk ala beste batzuk transmititzen digute. Baina horretaz aparte, jakin behar dugu ikusten dugun guztia egia ez dela. Beraz, kritikoak izan behar gara eta fuente fiableei bakarrik kasu egin behar diegu.
Iván Illich-ari buruz hitz egin genuen eta berak idatzitako 3
artikulu irakurri, hausnartu eta performance batzuk egin genituen taldeka. 3
artikulu horiek “La crítica de las herramientas”, “El riual del progreso” eta
“La convivencialidad” izan ziren. 3 artikulu horietan idazlak, gai ezberdinei
buruz bere pentsaera aurkezten du. Illichek sostengatzen duen tesi bat da
eskolaratze unibertsala eta derrigorrezkoa, ikaskuntza merkantzia batean
bihurtzen du, hezkuntza deiturakoa. Eta horretaz aparte, eskolak ez duela
ezagutza ezta berdinatsuna sustatzen.
Lehen aipatu dudan moduan, 3 artikulu horiei buruzko perfomance
batzuk egin genituen taldeka. Nire taldea, Spice Girls deitzen dena, “La convivencialidad” artikuluari buruzko performancea egin genuen. Performancea
ondo egiteo, Esther Ferrer-i buruz hitz egin genuen klasean, gai honi buruzko
aditu bat baita. Gainera, berak egindako performance batzuen bideoak ere ikusi
genituen.
Homeschooling-aren gaia ere jorratu
dugu eta haren abantailak eta desabantailak komunean jarri genituen.
Paul B. Preciado-ri buruzko bideo bat ikusi genuen. Berak
filosofoa eta queer aktibista da. Eta transgenero gaiari buruz hitz egiten
badugu, ezinezkoa da bera ez aipatzea. Berak, transgeneroaren gaia,
transexualitatearena, homosexualitatearena, genero biolentziatziren gaia..
jorratzen ditu. Gai hauetaz hitz egiten ari naizenez, ikusi genuen “Tomboy”pelikula ere aipatuko dut. Pelikula hau genero
gaiak jorratzen baititu.
Bideoekin jarraituz, Judith Butler eta Sunaura Taylor-rek
izandako elkarrizketa bat ikusi genuen bideo baten bitartez. Eta ondoren,
bideoari buruzko galdera batzuk erantzun genituen.
Klasean eskola mota desberdinak ikusi genituen. Mugimendu
anti-autoritarioen barruan, Paideia eta Summerhill eskolak dauzkagu. Eta
esperientzia berritzaileak eskola publikoaren barruan, eskola txikiak eta
amaraberri.
Gainera, eta eredu berritzailearekin lotura duenez, eskolan
erabili daitezkeen metodologia berri batzuei buruzko hainbat artikulu irakurri
genituen eta gero Power Point batzuk egin genituen. Oso interesgarriak dira,
ikasteko hainbat metodologiak azaltzen eta ezagutzeko aukera izan dugulako.
Hala nola; Proiektuetan oinarritutako metodologia, arazoetan oinarritutako metodologia, kasuetan oinarritutakometodologia eta ikaskuntza kooperatiboa.
Curriculumaren gaia presente egon da kurtsoan zehar eta honen
esanahia eta motak landu egin ditugu. Kontzeptu hau uste nuen baino
konplexuagoa da, ez nekiela hainbat curriculum mota zeudela.
Curriculum ezkutua, curriculum mota bat da. Curriculum hau
bisualarekin lotura duenez, egin beharreko beste lan bat izan zen
fotografiatzea curriculum ezkutua islatzen zuten 10 argazki gure fakultatean.
Argazkiak goian aipatu bezala, hainbat mezu transmititzen dizkigute.
Kartografia bat egitea izan zen beste lan bat.
Nire taldeak, kartografia egiteaz gain, performance bat egitea bururatu
zitzaigun irakaslearen laguntzaz. Gure asmoa izan da gure egunerokotasunean
bizi eta entzun behar ditugun injustoak diren esaldiak irudikatzea.
Horretarako, gizarteak inposatzen dizkigun hainbat gai jorratu ditugu. Baina
dena hobeto azalduta dago utzi dizuedan sarreran.
Kurtsoan ikusi genuen azkenengo bideoa, Sacristán eta Moya-ri
buruzkoa izan zen. Bideo honetan, bakoitzak elkarrizketa baten bitartez
konpetentziei buruz daukaten iritzia eta beraien ikuspuntua aurkezten zuten.
Ebaluazioari buruz ere hitz egin genuen. Horretarako, ebaluazio
mota desberdinak ikusi genituen. Eta aitortu nintzen, nik uste nuen baina
ebaluazio mota askoz gehiago daudela. Gainera, ebaluazioaren eta
kalifikazioaren arteko desberdintasuna aipatu genuen.
Azkenik, Unitate Didaktikoaren proiektua egin genuen. Proiektu
honetan, guk irakaslearen paperean jarri ginen eta proiektuetan oinarritutako
metodologian oinarrituz, gure ikasleak matematika, gizarte eta plastika
lantzeko, Santa María Katedralaren maketa bat egitea bururatu zitzaigun.
Honekin blogg honi amaiera ematen diot. Espero dut zuen gustuko
izatea!!
Comentarios
Publicar un comentario