SACRISTÁN ETA MOYA


Gaurko klasean bidioak ikusi ditugu, konpetentzie buruz hitz egiten dutenak. Bideo bat ikusi ondoren urrengo galderak erantzun behar izan dugu:

Zein da Sacristanen iritzia konpetentzien inguruan?
Konpetentziak “moda” bat direla, korronte berritzaile bat bezala etorri direla. Baina berritzailea izatea ez du esan nahi ona direnik; hezkuntzatik ez direlako etortzen baizik eta enpresetatik.

Zer da José Moyaren iritziz konpetzentzia bat?
Mobilizatezen ditugun trebeziak, abileziak, jarrera guztiak zerbait ebazteko. Konpetentzia bat sortzen da mobilizatzen garenean zeozertarako.

Moya eta Sacristanen iritziz konpetentzia bat eskolan bakarrik eskuratu daiteke?
Ez. Konpetentzia bat lortzeko kanpoko zein barruko esperientzia batu beharko genuke.

Moyaren iritziz curriculum erreala hobetu dezakete konpetentziak?
Metodologia aktiboak erabiltzen badira baietz esaten du Moyak. “Se pueden adquirir pero es indispensable crear tareas para que utilicen todos los recursos y, así, mejorar el curriculum real.”

Laburbilduz, lehen esan dudan moduan, Sacristán-erako konpetentziak “moda” bat direla, korronte berritzaile bat bezala etorri direla. Baina berritzailea izatea ez du esan nahi ona direnik; hezkuntzatik ez direlako etortzen baizik eta enpresetatik. Horrekin esan nahi duena da errentabilitate ekonomikoa bultzatzen dutela konpetentziak (merkatuaren alde egiteko pertsona konpetenteak bilatzen dituztelako). Baina, konpetentziak baita alde onak dituztela esaten du, teorikoki jakintza zentzuduna sustatzen dutelako.

Moyarentzat aldiz, konpetentziak mobilizatezen ditugun trebeziak, abileziak, jarrera guztiak zerbait ebazteko dira. Konpetentzia bat sortzen da mobilizatzen garenean zeozertarako. Hau da, bakoitzak egoera edo eginbehar baten aurrean daukan jarrera edota erabiltzen dituen baliabideak dira konpetentziak.


Konpetentziak gero eta presenteago daude gaur egungo hezkuntzan eta ebaluatzerako orduan. Sacristanek esan duen moduan korronte berritzaile bat dira. Nire ustez, konpetentziak hezkuntza tradizionala alde batera usteko aukera on bat dira. Gainera, ikasleei ebaluatzeko metodo on bat direla uste dut, ikasleen prozesuari, jarrerari, esfortsuari... garrantzia ematen zaiolako.

Comentarios

Entradas populares de este blog

EXAMINED LIFE: SUNAURA TAYLOR AND JUDITH BUTLER

BERRIKUNTZA PEDAGOGIKOAK

E-PAPERZORROA